Guanteria fundada el 1907. Inicialment es venien guants, ventalls, perfums i objectes de tocador. Des de l’any 1973 el negoci és propietat de la família Alonso, fabricants de guants. Decoració modernista.
RESSENYES HISTÒRIQUES
1908
Pedro Mañós
L’establiment ja és actiu i figura en els anuaris comercials de l’època a nom de Pedro Mañós.
1973
Guantería Alonso
La família Mañós ven l’establiment a Pedro Alonso, fabricant de guants, que havia estat un dels seus proveïdors. Des del 1984 regeix l’establiment la seva filla Victoria Alonso.
BIBLIOGRAFIA. FONS D’INFORMACIÓ UTILITZADES
Vilarrúbies, Esteve; Permanyer, Lluís; Roig, Josep Maria. Comerços Emblemàtics de Barcelona. Barcelona. Editorial Efadós (2020). Pàg. 62.
ELEMENTS D'INTERÈS
Exteriors
Es tracta d’un moble de fusta que, aplacat a la façana, cobreix les dues obertures exteriors del local. Està muntat damunt un sòcol de marbre negre i els tres muntants disposen de vitrines. El treball de fusteria remet a l’estètica modernista a través dels nombrosos detalls amb formes corbes i relleus amb motius florals. El portal de la dreta és un aparador, mentre que la porta d’accés se situa al portal esquerre, centrada i amb dues vitrines laterals. Dues grans llindes, també de fusta, de les mateixes característiques i motius modernistes rematen els dos portal.
Interiors
Es conserva gran part del mobiliari expositor original consistent en uns mobles de prestatges, amb un acabat modernista, a joc amb l’estructura exterior, és a dir, amb coronaments florals i curvilinis. També hi ha vitrines i un moble de calaixos, tot de les mateixes característiques i llenguatge modernista.
Aquest establiment forma part de la Ruta dels Emblemàtics, la guia en línia dels establiments emblemàtics de Barcelona.
